AUKCJA NEW MASTERS

Antonis Mor – Maria Tudor - Bartosz Czarnecki - 2022

Bartosz Czarnecki
Antonis Mor – Maria Tudor, 2022

Nr katalogowy: 14
olej, płótno, 70 x 60 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: B CZARNECKI 2022/”Antonis Mor/-Maria Tudor”/olej płótno/60x70 cm
wystawiany: Kryzys twarzy, Galeria Miejska we Wrocławiu, 2022
reprodukowany: Kryzys twarzy, katalog wystawy zbiorowej w Galerii Miejskiej we Wrocławiu, 2022, s. 68.
Cena wywoławcza
5 000 zł
Estymacja
7 000 - 10 000 zł ●
Sprzedano za
8 750 zł

Biogram artysty

wystawiany: Kryzys twarzy, Galeria Miejska we Wrocławiu, 2022

reprodukowany: Kryzys twarzy, katalog wystawy zbiorowej w Galerii Miejskiej we Wrocławiu, 2022, s. 68.

Cykl Reprodukcje:
Inspiracją nie były reprodukowane w albumach obrazy starych mistrzów. Są one dla mnie ważne pod względem historii, idei, procesu twórczego i warsztatu malarskiego, ale nie były bezpośrednią przyczyną do podjęcia tematu reprodukcji.
To co mnie szczególnie interesuje to zdjęcia, proces w jakim powstają wraz z błędami jakie podczas tego procesu mogą się pojawić. Mam tutaj na myśli fotografie wywoływane, oraz
te zapisywane cyfrowo. Wiele czynników ma wpływ na to, jak dane zdjęcie będzie wyglądać. Warunki w jakich było zrobione, jak zostało wywołane, a w przypadku zapisu cyfrowego ważny jest sposób wyświetlania i druku. Zdjęcie jest nośnikiem informacji i mimo, że przedstawia sfotografowany obiekt, to istnieje samodzielnie jako nowa jakość. Ważne dla mnie jest to, żeby zdawać sobie sprawę, że kiedy patrzę na jakąś fotografię, np. reprodukowany w albumie obraz, to nie patrzę na ten obraz. Spoglądam na zupełnie nowy twór, w którym wszystko jest inne od oryginału. Od warunków w jakich zdjęcie zostało zrobione, światło z jego temperaturą, parametry
aparatu, przez sposób w jaki zostało wydrukowane, rodzaj papieru, aż do zmiany skali reprodukowanej pracy. Interesująca dla mnie jest ta przemiana, wraz z jej aspektami
mechanicznymi, błędami i różnicami. W przypadku reprodukcji jest to szczególnie zauważalne ponieważ często, kiedy przeglądam np. internet w poszukiwaniu konkretnej pracy, zastanawiam się, która z możliwych wersji najwierniej odwzorowuje oryginalne dzieło. Często jest po kilka kopi jednej reprodukcji, cieplejsza, chłodniejsza, o różnym kontraście, nasyceniu, ostrości czy kadrowaniu. Jest to dla mnie rodzaj gry obrazkowej, w której ciężko stwierdzić co jest bliższe rzeczywistości. Wszystkie te wartości stojące pomiędzy rzeczywistym przedmiotem, a zdjęciem tego przedmiotu stanowią problem, który mnie interesuje. Granica pomiędzy wyobrażeniem rzeczy, od rzeczy samej w sobie. Zjawisko kultury obrazu, „obrazkowości” świata, które nie odsyła nas do żadnego innego bytu poza samym sobą. Przemiany, której często nie jesteśmy świadomi i na którą nie zwracamy uwagi. Bartosz Czarnecki

Bartosz Czarnecki Bartosz Czarnecki (1988, Elbląg) ukończył studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w 2013 roku pod kierunkiem prof. Grzegorza Bednarskiego. Jest stypendystą wielu instytucji w tym m.in. Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2012, 2016, 2022), Prezydenta Miasta Krakowa (2015), Sapere Auso (2012), stypendium Rektora ASP w Krakowie (2012), stypendium Grazella im. Anny Marii Siemieńskiej w dziedzinie malarstwa (2011), czy stypendium Janiny Kraupe-Świderskiej (2011). Bartosz Czarnecki jest również finalistą licznych konkursów w tym: wyróżnienie regulaminowe, wyróżnienie pisma artystycznego Format, 44 Biennale Bielska Jesień, 2019; główna nagroda w ogólnopolskim konkursie malarskim Nowy obraz/Nowe spojrzenie, Galeria Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, 2015; II nagroda w ogólnopolskim konkursie malarskim im. Leona Wyczółkowskiego, Muzeum Okręgowe, Bydgoszcz, 2014; Grand Prix Fundacji im. Franciszki Eibisch, Warszawa, 2013; wyróżnienie w ogólnopolskim konkursie malarskim Promocje 2013, Legnica; nagroda publiczności i wyróżnienie honorowe w ogólnopolskim przeglądzie malarstwa Świeża Krew, Galeria Socato, Wrocław, 2013; nagroda w Krajowym Konkursie Malarstwa im. Tadeusza Brzozowskiego, 2018

2023: Stany przejściowe, wystawa z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA
2022: Kryzys twarzy, Galeria Miejska we Wrocławiu
2019: 44 Biennale Bielska Jesień, Galeria Bielska BWA
2019: Pałac Sztuki / Młode Malarstwo Polskie, Muzeum Narodowe w Gdańsku
2018: SIGN, IAGA Gallery, Rumunia
2017: Trójkąt, Polski Instytut w Dusseldorfie, Niemcy
2016: CUBE, Polish-German Art Biennale, Kraków
2016: Ojciec szklarz, matka szyba - Galeria Henryk, Kraków
2016: Work in progress - Hotel Cracovia, wspólnie z Michałem Sroką, w ramach Cracow Gallery Weekend | KRAKERS
2015: Bartosz Czarnecki - Malarstwo, Galeria STALOWA, Warszawa,
2015: Kompas Młodej Sztuki, Galeria Minus -1 Polskiego Komitetu Olimpijskiego, Warszawa
2015: 3 x YOUNG POLISH PAINTERS, Galeria La Xina A.R.T. Barcelona
2015: Fading Memory - O zanikaniu wspomnień, Klosterbrauerei Weissenohe, Niemcy
2015: Nowy obraz - Nowe spojrzenie, Galeria Uniwersytetu Artystycznego, Poznań
2014: REST-ART-WORK, hala elektrowni miejskiej przy ul. Wawrzyńca 19, Kraków
2013: PMS Świeża Krew, Galeria Socato, Wrocław,
2013: Wstęp wzbroniony, pomieszczenia Quelle, Norymberga
2013: Promocje, Galeria Legnicka, Legnica
2012: Nowy obraz - Nowe spojrzenie, Galeria BWA, Gorzów Wielkopolski
2012: Artystyczna Podróż Hestii, Galeria Stadionu ERGO Arena, Sopot
2012: Międzynarodowa wystawa rysunku AIAS, Studio BWA, Wrocław
2011: Foire Internationale du dessin, Cité internationale des arts, Paryż, 2011
Udział w międzynarodowych targach sztuki Art Vilnius’ 15, Wilno
Udział w międzynarodowych targach sztuki Art Vilnius’ 14, Wilno
Finalista międzynarodowego konkursu rysunkowego FID, Paryż, 2014
Udział w międzynarodowych targach sztuki FID, Paryż, 2011

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce. Przeczytaj całość.