AUKCJA NEW MASTERS

Drążę ogień i Kruszec sensu z cyklu Wulkany i machiny - Malwina Nahorny - 2021

Malwina Nahorny
Drążę ogień i Kruszec sensu z cyklu Wulkany i machiny, 2021

Nr katalogowy: 12
akwarela, popiół, sól, papier, 41 x 29 cm ; 21 x 13 cm
sygnowana, datowana i opisana na odwrociu: Malwina Nahorny/z cyklu „Wulkany i machiny” - Drążę ogień -/akwarela, popiół, sól/29 x 41 cm/ 2021 (akwarela większa); Malwina Nahorny/Z cyklu „Wulkany i machiny”/- Kruszec sensu -/ akwarela, popiół, sól/13 x 21
Cena wywoławcza
3 400 zł
Estymacja
5 000 - 7 000 zł
Sprzedano za
4 000 zł

Biogram artysty

Malwina Nahorny - zajmuje się malarstwem, grafiką, fotografią, video artem i muzyką eksperymentalną. Rocznik’84, pochodzi z Bydgoszczy. Mieszka i tworzy w Warszawie i na Mazurach. Ukończyła Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy. Absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu w pracowni serigrafii prof. Mirosława Pawłowskiego. Wyróżniony dyplom prezentowany był m.in. na wystawie Najlepsze Dyplomy w 2011 roku w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu. Studia artystyczne kontynuowała od 2014 roku na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, w pracowni multimediów prof. Stanisława Wieczorka i dr hab. Jakuba Wróblewskiego.

Ma za sobą kilka wystaw zbiorowych i indywidualnych w Polsce i za granicą. Jej prace znajdują się w prywatnych kolekcjach polskich i zagranicznych. Współpracuje przy projektach audio-wizualnych z artystkami i artystami polskimi. Reprezentuje ją Piękna Gallery w Warszawie.

Jej główne medium to malarstwo akwarelowe i sztalugowe, dla których wypracowała swój własny styl i język. Zajmuje się również grafiką i digital artem, opartymi na archaicznych i współczesnych narzędziach cyfrowych. Łączy różne techniki malarskie z doświadczeniem z dziedzin graficznych i digital artu. Tworzy cykle zgłębiające zjawiska iluzji wynikających z psychofizjologii widzenia oraz doświadczania immersji obrazów. Korzystając z antropologicznych kodów skojarzeniowych eksplikuje zawiłości bioorganicznej estetyki i psychofizjologii znaczeń. Od mikroskopowego podglądania do monumentalnej cielesności, przez ukryte przepływy po dotyk masy. Inspiruje ją problematyka kultury postmodernizmu i estetyki Kampu, nawiązując w swojej twórczości do Vaporwave, Glith Artu, VR, Anime i 3D.

Seria „Pancerze i esencje”: Czy widzisz swój pancerz? Czy znasz go na wylot? Czy wiesz co skrywa i przed czym osłania? Pancerz obrasta esencję, skrywa, maskuje i chroni. Gdy najważniejsze jest pragnienie przetrwania - esencja przywdziewa osłonę. Przystosowanie się do warunków, które niekoniecznie pasują, zmuszają do założenia zbroi i rozrostu bezpiecznej otuliny. Esencja ukrywa się i mocno przywiązuje do pancerza. Zmiana i zaufanie daje odwagę do przeobrażenia. Trudno odkryć esencję gdy pancerz jest za dobry, za bezpieczny. Kiedy już nie pasuje - pancerz trzeba porzucić. Esencja staje się naga.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce. Przeczytaj całość.