AUKCJA NEW MASTERS

Malwina Nahorny
Fotop no 3., 2020

Nr katalogowy: 20
akwarela, papier, 41,6 x  29,5 cm
sygnowany, datowany i opisany u dołu: Fotop no 3. akwarela Malwina Nahorny 2020'
Cena wywoławcza
3 000 zł
Estymacja
4 000 - 6 000 zł
Sprzedano za
3 200 zł

Biogram artysty

Seria "Subtelności" to cykl akwarel Malwiny Nahorny, powstający w dużych
formatach. Praca nad obrazami była początkowo eksperymentem - ze względu na specyfikę tego medium  klasyczne obrazy akwarelowe na papierze rzadko są tak dużych rozmiarów.
"Subtelności" to uwolnienie dotychczasowych doświadczeń malarskich i połączenie procesu artystycznego wykorzystującego mikroskop laboratoryjny oraz prace audiowizualne artystki w przestrzeni barwnej RGB.
Proces ten stał się zachętą do “glitchowania” klasycznych reguł malarstwa akwarelowego. Zaowocowało to swobodnym poruszaniem się pomiędzy efektami malarskimi, czasem niemożliwymi do okiełznania w swej naturze. 
Seria "Subtelności” skupia się wokół studium mikro i makro przestrzeni, widoczności i delikatności pomiędzy kontrolą a jej utratą.
Przewija się w nich wątek otworów i wypukłości, połączeń i separacji, zapadania i wychodzenia.
Zniekształcona zostaje również paleta barwna RGB pochodząca z prac wideo artystki. 
Malarskie "glitche" Malwiny Nahorny są wizualną analizą doświadczania przypadku i utraty kontroli.


Malwina Nahorny - zajmuje się malarstwem, grafiką, fotografią, video artem i muzyką eksperymentalną. Rocznik’84, pochodzi z Bydgoszczy. Mieszka i tworzy w Warszawie i na Mazurach. Ukończyła Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy. Absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu w pracowni serigrafii prof. Mirosława Pawłowskiego. Wyróżniony dyplom prezentowany był m.in. na wystawie Najlepsze Dyplomy w 2011 roku w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu. Studia artystyczne kontynuowała od 2014 roku na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, w pracowni multimediów prof. Stanisława Wieczorka i dr hab. Jakuba Wróblewskiego.

Ma za sobą kilka wystaw zbiorowych i indywidualnych w Polsce i za granicą. Jej prace znajdują się w prywatnych kolekcjach polskich i zagranicznych. Współpracuje przy projektach audio-wizualnych z artystkami i artystami polskimi. Reprezentuje ją Piękna Gallery w Warszawie.

Jej główne medium to malarstwo akwarelowe i sztalugowe, dla których wypracowała swój własny styl i język. Zajmuje się również grafiką i digital artem, opartymi na archaicznych i współczesnych narzędziach cyfrowych. Łączy różne techniki malarskie z doświadczeniem z dziedzin graficznych i digital artu. Tworzy cykle zgłębiające zjawiska iluzji wynikających z psychofizjologii widzenia oraz doświadczania immersji obrazów. Korzystając z antropologicznych kodów skojarzeniowych eksplikuje zawiłości bioorganicznej estetyki i psychofizjologii znaczeń. Od mikroskopowego podglądania do monumentalnej cielesności, przez ukryte przepływy po dotyk masy. Inspiruje ją problematyka kultury postmodernizmu i estetyki Kampu, nawiązując w swojej twórczości do Vaporwave, Glith Artu, VR, Anime i 3D.


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce. Przeczytaj całość.