AUKCJA PRAC NA PAPIERZE

Cielesność z cyklu Otulina (tryptyk) - Malwina Nahorny - 2024

Malwina Nahorny
Cielesność z cyklu Otulina (tryptyk), 2024

Nr katalogowy: 3
ecolina, akwarela, pył organiczny, papier bawełniany bezkwasowy, 29,5 x 20,8 cm; 12,3 x 12,3 cm; 12,3 x 12,3 cm
29,5 x 20,8 cm; 12,3 x 12,3 cm; 12,3 x 12,3 cm sygnowane, datowane i opisane na odwrociach: Cielesność 01; Cielesność 02; Cielesność 03: ·Otulina·/ecolina, akwarela, papier/Malwina Nahorny '24
Seria „Cielesności” z cyklu „Otuliny” to etap w procesie budowania palety kolorystycznej ludzkiego ciała. Seria OTULINY oparta jest na barwach skóry i otworów fizjologicznych. Maluję na swoim ciele mieszane barwy farb, tak by stały się niewidoczne na moich kończynach. Tworzę bibliotekę barw ludzkich ciał. Skomponowaną paletę wykorzystuję do malarskiego zapisu fragmentów ciał, wcześniej udokumentowanych fotograficznie. Następnym krokiem jest zbudowanie palety kolorów tkanek i organów wewnętrznych oraz palety barwnej krwi.
Prace oprawione są w dębową, paloną ramę oraz szkło muzealne.
Cena wywoławcza
3 800 zł
Estymacja
4 500 - 6 000 zł
Złóż zlecenie telefoniczne lub stałe

Biogram artysty

Malwina Nahorny - zajmuje się malarstwem, grafiką, fotografią, video artem i muzyką eksperymentalną. Rocznik’84, pochodzi z Bydgoszczy. Mieszka i tworzy w Warszawie i na Mazurach. Ukończyła Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy. Absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu w pracowni serigrafii prof. Mirosława Pawłowskiego. Wyróżniony dyplom prezentowany był m.in. na wystawie Najlepsze Dyplomy w 2011 roku w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu. Studia artystyczne kontynuowała od 2014 roku na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, w pracowni multimediów prof. Stanisława Wieczorka i dr hab. Jakuba Wróblewskiego.

Ma za sobą kilka wystaw zbiorowych i indywidualnych w Polsce i za granicą. Jej prace znajdują się w prywatnych kolekcjach polskich i zagranicznych. Współpracuje przy projektach audio-wizualnych z artystkami i artystami polskimi. Reprezentuje ją Piękna Gallery w Warszawie.

Jej główne medium to malarstwo akwarelowe i sztalugowe, dla których wypracowała swój własny styl i język. Zajmuje się również grafiką i digital artem, opartymi na archaicznych i współczesnych narzędziach cyfrowych. Łączy różne techniki malarskie z doświadczeniem z dziedzin graficznych i digital artu. Tworzy cykle zgłębiające zjawiska iluzji wynikających z psychofizjologii widzenia oraz doświadczania immersji obrazów. Korzystając z antropologicznych kodów skojarzeniowych eksplikuje zawiłości bioorganicznej estetyki i psychofizjologii znaczeń. Od mikroskopowego podglądania do monumentalnej cielesności, przez ukryte przepływy po dotyk masy. Inspiruje ją problematyka kultury postmodernizmu i estetyki Kampu, nawiązując w swojej twórczości do Vaporwave, Glith Artu, VR, Anime i 3D.

Seria „Pancerze i esencje”: Czy widzisz swój pancerz? Czy znasz go na wylot? Czy wiesz co skrywa i przed czym osłania? Pancerz obrasta esencję, skrywa, maskuje i chroni. Gdy najważniejsze jest pragnienie przetrwania - esencja przywdziewa osłonę. Przystosowanie się do warunków, które niekoniecznie pasują, zmuszają do założenia zbroi i rozrostu bezpiecznej otuliny. Esencja ukrywa się i mocno przywiązuje do pancerza. Zmiana i zaufanie daje odwagę do przeobrażenia. Trudno odkryć esencję gdy pancerz jest za dobry, za bezpieczny. Kiedy już nie pasuje - pancerz trzeba porzucić. Esencja staje się naga.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce. Przeczytaj całość.